ساعت مردانه وزیر بهداشت: طرح سلامت را خدا مدیریت کرد

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح سامانه ۱۶۹۰ برای شکایت از تخلفات پزشکان گفت: با اعتقاد و باور می‌گویم در طرح تحول نظام سلامت، خدا آن را مدیریت کرد؛ با این حال آماده شنیدن نقدها هستیم.  به گزارش فارس، سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه (1690) گفت: با اعتقاد و باور می‌گویم که در طرح تحول نظام سلامت خدا آن را مدیریت کرد و به ما کمک‌های لازم شد. این طرح در قدم اول در سیستم‌های درمانی آغاز شد.وی افزود: در مورد بیماران صعب‌العلاج بدهکاریم و به زودی این بسته را نیز اعلام می‌کنیم اما در سایر بسته‌ها با قوت به پیش می‌رود البته اشکالاتی وجود دارد که به تدریج رفع خواهد شد.وی ادامه داد: بسته دوم بسته بهداشتی بود و 2 هفته آینده اقدامات خوب آن اعلام می‌شود که با کمک بیمه‌ها میسر شده است.وزیر بهداشت افزود: بسته سوم توجه به نظام پرداخت و تعرفه‌هاست که برای پزشکان و کارکنان حوزه سلامت به تدریج عملیاتی خواهد شد، این علاج سالهای سال مغفول مانده بود و آسیب زیادی از این راه وارد شده بود.هاشمی گفت: همه علت این آسیب بداخلاقی ما نیست بلکه تصمیم‌سازانی بودند که فضا را به نحوی فراهم کردند که امروز از آن تعبیر به کار خلاف می‌شود، در این مرحله دنبال واقعی شدن پرداخت‌ها هستیم و ادعا نمی‌کنیم کارمان بی نقص است.وی تصریح کرد: گوش ما برای شنیدن نقد باز است و ما پذیرا هستیم و خوشحالیم که واسطه‌ای باشیم برای ارائه خدمت به مردم البته منابع محدود است و این طور نیست که کلان باشد، هیأت دولت در این زمینه فداکاری کرد و بخشی از منابع را برای اجرای این مرحله اختصاص داده است.هاشمی گفت: امروز بیش از هر زمانی به اخلاقمداری نیاز است و امیدوارم مجلس در این زمان که در مورد بودجه بحث می‌شود مطالبات بهداشت و درمان را تأمین کند و از مردم رفع نگرانی کند هرچند که در یکسال گذشته رضایتمندی نمایندگان مجلس، ائمه جماعات و دستگاه‌های نظارتی فراهم شد اما باید کاری کنند تا این اعتبارات پایدار شده و با آمد و رفت دولت تغییر نکند.وی افزود: ما مشکل اجتماعی قانون گریزی را داریم و نباید این را بهانه قرار دهیم و هر شخصی سلب مسئولیت کند بلکه باید مراقبت بیشتری شود و اخلاق در همه بخش‌ها جاری باشد.وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم سازمان نظام پزشکی با قدرت کار نظارت را انجام دهد و شاهد آن نباشیم که عده‌ای معدود راه ترقی و پیشرفت جامعه پزشکی و اعتماد مردم را سلب کنند، مسیر مشخص شده است، قانون مشخص است و مسئولان فنی پاسخگو هستند.وزیر بهداشت افزود: باید افرادی که به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند به باور و اعتماد عمومی احترام بگذارند و این طور نباشد که فقط در حد حرف باقی بماند و اجرا نشود، در این زمینه دستگاه‌های دیگر را صلاح ندانستیم وارد کنیم چرا که این موضوع به خانواده پزشکان مربوط است و به مردم نشان می‌دهیم که در جهت صیانت از حقوق آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.هاشمی گفت: جلوی زیاده‌خواهی‌ها را باید بگیریم و این موضوع را مادر اصلی کارهای وزارت بهداشت می‌دانم که از این مسیر گله‌ها به تدریج باز خواهد شد و باید مراقب باشیم و آرزوی من این است که یک پرونده شکایت هم در این سامانه وجود نداشته باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خرید